10.11.09

אנחנו מתחילים

אנחנו מתחילים. היום ה-10 לנובמבר 2009, וזה הפוסט הראשון בבלוג החצי-אישי-חצי-מקצועי שלי. אז מה יקרה פה? הבלוג יעסוק באופן טבעי בחומרים שמעניינים אותי, והם כולם שזורים זה בזה במארג סבוך.

ירושלים על גווניה וצבעיה השונים תשחק כאן תפקיד מרכזי. יחסי האהבה-שנאה אותם אני מנהל עם העיר יעברו כאן כחוט השני. ירושלים פחות בהקשר ההיסטורי, לא כל כך במובנה הדתי וכמעט במנותק ממעמדה הלאומי. ירושלים תהיה נוכחת כעיר מגורים על המרחבים הציבוריים המוזנחים שלה, על מערכת התחבורה הקורסת שלה, על מערכת החינוך הממלכתית העלובה שלה. ירושלים תהיה כאן עיר חולה אבל גם אהובה. 

אני לא ירושלמי מלידה. הגעתי לכאן לפני 12 שנה ללימודים ומאז חשבתי כבר מספר פעמים להגר ממנה. לקח לנו הרבה זמן ללמוד ולהכיר זה את זו. את הקרביים שלה למדתי להכיר כשמוניתי לתפקיד הכתב המוניציפאלי של "כל העיר" בשלהי תקופתו של ראש העיר לשעבר אהוד אולמרט. נחשפתי למוקדי הכוח וקבלת ההחלטות, למוסדותיה השונים והמגוונים, וניסיתי כמה שיותר לפגוש את בניה ותושביה של העיר הלא פתורה הזו.

אני אכתוב כאן גם על מאחורי הקלעים של העיסוק ממנו אני מתפרנס: ייעוץ תקשורתי וחשיבה אסטרטגית, או במילים אחרות - איך להשתמש בתקשורת ובאינטרנט כדי להשיג מטרות. בלוג למשל, זאת דרך שאני מנסה. יחד נראה אם הוא מצליח להשפיע.

על מה עוד? באופן טבעי על חרדים, מערכות היחסים שלהם, הפנימיות והחיצוניות. גם בסוג מסוים של חרדיות: חב"ד. התחנכתי על ברכי החסידות הזו, כנער נסחפתי יחד איתה באקסטאזה משיחית שהותירה בי כמיהה למשהו שאיננו. 

מזרחיות, זהות, חיפוש שורשים, בוכארה, הורות, יהיו חלק מהבלוג, בתקווה שנרגיש כאן כולנו בנוח. אינטרנט, מערכת בתי המשפט, צרכנות, יצוצו כנושאים בכמה פוסטים. 

אתם מוזמנים להצטרף אלי למסע הזה. כאן זאת נקודת ההתחלה, אני מקווה שלא שתסכימו עם כל מה שייכתב כאן, שאעורר בכם עניין להשתתף בדיון, שנצליח לשכנע אחד את השני במסגרת תרבות דיון הוגנת ובעיקר שנצליח להשפיע במשהו על עתידה של העיר.

8 תגובות:

  1. מצפה לקרוא את מה שתכתוב! בהצלחה :)

    השבמחק
  2. בהצלחה! אין לי ספק שאתה תהווה תוספת נכבדת לחווית הקריאה על ירושלים ברשת.

    השבמחק
  3. אנונימי12.11.2009, 20:54

    Mazal Tov!
    It seems that we're going to have a new facinating blog.
    Eran Trabelci.

    Ps, Sorry for the English - I'm abroad.

    השבמחק
  4. אנונימי16.11.2009, 12:58

    המון בהצלחה מהשכן מקטמון

    מיכאל

    השבמחק
  5. אנונימי16.11.2009, 19:30

    תמיד רציתי לשמוע על מה שבראשך הקודח מבלי לסחוט ממך מידע באלימות. מקווה שתתמיד ואני בטוח אמשיך לעקוב... מני

    השבמחק
  6. יופי .
    השם שבחרת לבלוג מצויין.
    וזה כבר פתיחה מצויינת בהצלחה בהמשך.

    השבמחק
  7. היי חברים, תודה על הפרגון!

    השבמחק